Pokémon X and Y starter Pokemon evolutions detailed, unique Mewtwos confirmed for each game

starters

Legendary Pokémon. They’re the pocket monsters that you lust after throughout each Pokémon game, levelling up your creatures and saving that Master Ball for. And then you forget all about them when the next game arrives. Pokémon X and Y is bringing back a first generation favourite though, with unique traits depending on which game you buy.

mega_mewtwoMega_Mewtwo

Bear with me here, because this might be a tad confusing. Pokémon X will allow you to capture and wield the power of Mega Mewtwo. Pokémon Y, will also allow you to catch and harness the abilities of a different Mega Mewtwo according to SiliconEra.

See, when Mewtwo undergoes a transformation in Pokémon X into his mega form, he evolves into a Psychic/Fighting type. When he does the exact same dance in Pokémon Y, he…gets a penis at the end of his head. I think.

Of course, this is great news to Nintendo, because they know that this move will have players buying two copies of the game. As for those starter Pokémon that I mentioned? Their first evolutionary forms have been revealed, and they go by the names of Quilladin, Braixen, and Frogadier. Check it out in the video below and pictures below:

 

Braixen-X-and-YFrogadier-X-and-YQuilladin-X-and-Y

Tags: , , , , , , , , , , ,

Author:Darryn Bonthuys

Because he's the writer that Lazygamer deserves, but not the one it actually needs right now. So we'll hunt him. Because he can't take it. Because he's not a hero. He's a loud-mouthed journalist, a watchful procrastinator. A dork knight.

  • Otto_ki

    I’m probably gonna be “forever alone” in this thread :D but I am really amped for this game, bought a shiny new 3DS just for this and ummmm Animal Farm (freaking addictive)

    I will never grow up! no one can make me MUHAHAHAHAHA

    • Major Commodore 64 Darryn B

      BROTHERS UNITE!

    • Tiaan Pat

      Just wish i had money for the 3DS :( If Santa is real he will give me one for Christmas!!!

    • Kyou

      YOU WILL GROW UP LITTLE BOY!! FAHAHAHAHAHA!!

      • Moonlight Iris

        Don’t feed the troll.

    • Jeffrey Lu

      Forever alone~ lol Nah, many peeps are looking forward to the new Pokemon games. Pre-ordered Pokemon Y that comes with free Pokeball to store games and a Tshirt from AWX more than a month ago. :)

  • Kyou

    CANCEL THIS GAME NOW!!! I DEMAND THIS GAME TO BE CANCELLED NOW!!! POKEMON IS DEAD!!! GO TO HELL GAME FREAK!!! I HOPE THIS GAME GETS CANCELLED TOMORROW!!! I’M HACKING GAME FREAK RIGHT NOW AND I’M BURNING ALL MY POKEMON GAMES RIGHT NOW AT GAME FREAK BUILDING!!! GBA HAS A BETTER GAME KNOWN AS TELEFANG 2!!! TELEFANG 2 RAPES POKEMON BLACK AND WHITE!!! TELEFANG 2 RAPES POKEMON BLACK 2 AND WHITE 2!!! TELEFANG 2 RAPES POKEMON X AND Y!!! TELEFANG 2 BLOWS POKEMON BLACK 2 AND WHITE 2 OUT OF THE WATER!!! MEGA EVOLUTIONS SUCK!!! WE DIDN’T ASK FOR THEM!!! I’M DONE WITH POKEMON!!! I WILL NEVER BUY ANOTHER GAME FREAK PRODUCT/POKEMON GAME AGAIN!!!! I HOPE GAME FREAK GOES OUT OF BUSINESS FOR GOOD!!! POKEMON IS OFFICIALLY DEAD!!! I OFFICIALLY DONE WITH POKEMON FOR GOOD!!! I DON’T GIVE A SHIT ABOUT POKEMON THE ORIGIN OR THE X AND Y ANIME!!! THEY SUCK ANYWAY!!! GO AHEAD BASH ME ALL YOU WANT BECAUSE THIS WILL BE THE LAST TIME I HEAR ABOUT POKEMON AND BE THE LAST TIME I’LL VISIT ANY GAMING NEWS SITE POKEMON FANBOYS!!! GO AHEAD AND WASTE YOUR MONEY ON THIS STUPID GAME, SEE IF I CARE!!! NOW GO CRY TO YOUR BITCH MOTHER LIKE A BITCH YOU ARE AND TELL HER I MADE ALL YOU MOTHERFUCKERS CRY LIKE A BITCH YOU ARE LIL FAGS!!! FUCK YOU GAME FREAK YOU FUCKING SELLOUTS!!! FUCK YOU ALL POKEMON FAGBOYS!!! FUCK YOU ALL!!! I HOPE BOTH THE POKEMON COMPANY AND THE POKEMON COMPANY INTERNATIONAL GOES OUT OF BUSINESS FOR GOOD!!! I’M GONNA BLOW UP GAME FREAKS OFFICE RIGHT NOW!!! EVERYONE SHOULD DO THE SAME!!! EVERYONE SUPPORT ME AND PUT AN END TO GAME FREAK!!!

    • Otto_ki

      You sir, have won the Monday morning crazy award…

      • Kyou

        LOL I’M GOING TO THE AWARDS CEREMONY

      • Kyou

        SHIT I’M JUST PISSED THAT GAME FREAK DECIDES TO TURN MY FAVOURITE POKEMONS INTO PIECES OF SHIT!! GODDAMMIT!! BY THE HOW OLD ARE YOU!? OLD SCHOOL POKEMON WAS BETTER BACK IN THE LATE 90′s!!

        • Major FoxHoundR – what the fox

          i like pokemon now.

    • Major Commodore 64 Darryn B

      C’mere, let’s poke-hug it out.

    • TiMsTeR1033

      You dear sir have a case of the Monday blues! Btw Pokemon FTW!! lol

      • Kyou

        SHIT I’M JUST PISSED THAT GAME FREAK DECIDES TO TURN MY FAVOURITE POKEMONS INTO PIECES OF SHIT!! GODDAMMIT!! BY THE WAY HOW OLD ARE YOU!? POKEMON WAS AWESOME BACK IN THE LATE 90′s BUT NOW IT STARTED TO GO DOWNHILL!! NOTHING WAS BETTER THAN POKEMON BACK WHEN IT FIRST EXISTED FUCK!!

    • Moonlight Iris

      Sir, calm down.

    • Domo

      Looks like someone needs a shoulder to cry on…

  • Kyou

    KYOUPOCALYPSE MOTHERFUCKING NOW MOTHERFUCKER!!

  • https://twitter.com/Firehawk305 iPrimal

    now I have to get X for the better mega mewtwo, but the legendary for Y was better. le sigh.

Must Read

Don Bradman Cricket 14 Review

Looking for a digital cricket experience? Don Bradman Cricket could be the ...

Review: FTL: Advanced Edition

It's more FTL! That means more good!

Diablo 3: Reaper of Souls Review – Don’t fear the reaper

Reaper of Souls takes what you hated about Diablo III, fixes them, ...

Goat Simulator Review

Is Goat Simulator a must-buy? Or a simple joke gone too far?

Towerfall: Ascension review – Archery Rivals

Towerfall: Ascension is some of the bst multiplayer fun to be had ...

Luftrausers Review – Luftwaffles

Take to the skies and shoot anything that moves in the deceptively ...